Jeżeli już zdecydowaliśmy się na próbę zdobycia poleconych poprzez reklamę w innym serwisie PTC lub na zareklamowanie swojego linku PTP, staniemy przed zadaniem kupna reklamy.

Nie jest to proces skomplikowany, formularze do zamawiania reklam są zazwyczaj proste i dobrze opisane więc nawet ktoś nie zaznajomiony z tematem powinien poradzić sobie z zamówieniem reklamy.

Podczas zamawiania reklamy pamiętajmy, żeby dokładnie sprawdzić czy linki które podajemy są w pełnej formie, z przedrostkiem http://. Najczęstszym błędem przy zamawianiu reklam jest podanie linka bez tego przedrostka. Oczywiście wychodzimy z założenia, że administrator serwisu sprawdzi taką reklamę przed jej realizacją ale gdyby przeoczył ten fakt, szkoda marnować pieniądze na reklamę, która może nie wyświetlić się poprawnie osobie, którą będzie ją oglądać.

Serwisy reklamowe udostępniają wiele opcji płatności od przelewów elektronicznych z najbardziej popularnych banków w Polsce, przelewów PayPal i tym podobnych. Na pewno każdy znajdzie dogodną dla siebie formę płatności za reklamę. Niektóre serwisy udostępniają także SMS jako formę płatności za reklamę. Należy jednak pamiętać, że reklama taka jest droższa, w porównianiu z tradycyjną formą płatności, ze względu na wysokie prowizje pobierane przez operatorów sieci komórkowych.

Oto kilka najważniejszych zasad podczas zamawiania reklam:

  • Zwracaj uwagę na poprawność danych w formularzu.
  • Podaj zawsze prawdziwy adres email, na który otrzymasz potwierdzenie przyjęcia, realizację a następnie link do statystyk z Twoją reklamą.
  • Postępuj zgodnie z krokami które opisane są w formularzu zamówienia.
  • Jeżeli zamawiasz reklamę to opłać ją, nie próbuj oszukiwać poprzez wypełnianie formularza i nieopłacanie reklamy.
  • Sprawdź czy rodzaj reklamy który kupujesz jest odpowiedni do tego co reklamujesz. Niektóre serwisy oferują tańsze płatne wejścia ale przeznaczone np. tylko i wyłącznie do promowania PTP. Te zasady są opisane na stronach z ofertą reklamową.