Paid To Promote to jedna z form zarobkowania w serwisach typu PTC, występująca w dość małej części serwisów. Na czym polega promowanie PTP?

Jest to dosyć podobne do promowania swojego linku polecającego, lecz w odróżnieniu od promocji serwisu, promocja PTP ma przynieść nam zysk (bez potrzeby zapisywania się kogokolwiek z tego linku).

W zasadzie każdorazowe wyświetlenie naszego linku PTP powinno przynieść nam określone wynagrodzenie, najczęściej są to punkty, zwane inaczej kredytami PTP.

Nasz link do promowania PTP znajdziemy w zakładce płatne promowanie strony bądź PTP w serwisie, który udostępnia taką formę zarobkowania. Dla przykładu, link do promowania PTP w serwisie ImperiumReklamy.com wygląda tak:

http://imperiumreklamy.com/pages/ptp.php?refid=admin

Jak widać konstrukcja tego linku jest bardzo podobna do linku polecającego lecz jego zadanie jest odmienne. Jednakże jego zaletą jest fakt, że osoba która zapisze się do serwisu za jego pomocą także zostanie naszym poleconym.

Zasady naliczania premii

Nie jest niestety tak, że każdorazowe wejście osoby trzeciej na nasz link PTP powoduje naliczenie nam premii. W serwisach rozróżniamy 3 rodzaje naliczania:

PTP UV – zaliczenie tylko za unikalne kliknięcie

Naliczanie to należy do najbardziej restrykcyjnych ale też najlepiej premiowanych. Polega na tym, że zaliczone zostanie odsłonięcie naszego linku tylko wtedy kiedy z adresu IP osoby oglądającej, jeszcze kliknięty został nasz link. Każde następne wyświetlenie tego samego linku przez tą samą osobę, nie przyniesie nam żadnych korzyści. Dopiero po 24 godzinach, takie kliknięcie zostanie zaliczone ponownie. Dla zobrazowania posłużę się prostym przykładem:

Załóżmy że klikam w reklamy w serwisie CentrumReklamy.com i na liście reklam mam 2 reklamy PTP użytkownika X oraz Y. Jako pierwszy klikam link od użytkownika X i zakładając, że jeszcze nie widziałem tej reklamy gdzie indziej w przeciągu ostatnich 24 godzin – premia dla użytkownika X zostaje przyznana. Kiedy zaraz potem kliknę w link użytkownika Y, zakładając, że reklamuje to samo PTP co użytkownik X, jego premia nie zostanie naliczona.

PTP UV na 1 reklamę – zaliczenie tylko za unikalne kliknięcie kiedy wyświetlona zostanie inna reklama

Naliczanie to jest dosyć podobne do powyżej opisanego naliczania PTP UV z tą różnicą, że zaliczone zostanie każde wejście, jeżeli w rotatorze PTP pojawi nam się inna, niż poprzednio, reklama. W rotatorach PTP zazwyczaj umieszczona jest więcej niż jedna reklamowana strona, wyświetlane są w rotacji (losowo) i cechą tego rodzaju naliczania jest wynagrodzenie za obejrzenie każdej reklamy w rotatorze. Należy pamiętać, że stawka za promowanie tego rodzaju PTP jest zazwyczaj niższa niż promowanie PTP UV.

Posługując się powyższym przykładem, jeżeli obejrzę reklamy użytkownika X oraz Y, przyjmując że promują oni to samo PTP ale za każdym razem zobaczę inną reklamowaną stronę – wtedy premia zostanie przyznana obu użytkownikom.

PTP NON-UV – zaliczenie każdego kliknięcia

To najbardziej popularny, lecz najmniej dochodowy (w zależności do serwisu) rodzaj promowania PTP. Jego zasadą jest zaliczanie premii za każdym razem kiedy oglądamy link PTP innego użytkownika, nie ważne czy w serwisie reklamowych linków PTP jest kilka, każdy od innego użytkownika. Jedynym ograniczeniem tutaj jest brak naliczania, jeżeli ten sam użytkownik umieści więcej niż jeden link w tym samym serwisie, np. 3 takie same linki pod rząd.

Przy promowaniu PTP należy też pamiętać o innych, ważnych zasadach, które ustala każdy serwis udostępniający tą formę zarobku wedle własnego uznania. Na przykładzie moich serwisów oto najważniejsze zasady promowania PTP:

  • premia zaliczana jest po pełnym wczytaniu reklamowanej strony lub po upływie około 5 sekund od odsłonięcia linku PTP. Należy sprawdzić jaki czas reklamy wykupujemy do promowania PTP, bo za krótki czas trwania reklamy może spowodować brak przychodu z takiej reklamy.
  • zaliczane są tylko i wyłącznie wejścia z tzw. serwisów zaakceptowanych. Lista zaakceptowanych serwisów oraz zasady przyznawania akceptacji dostępne są na podstronie z promowaniem PTP
  • nie wolno promować swojego linku PTP w autosurfach, manualsurfach. Nie można także wykupić reklamy swojego linku PTP w innym rotatorze PTP. Takie wejścia nie będą zaliczane i mogą doprowadzić do zawieszenia konta użytkownika, który w taki sposób będzie promował PTP

Wymiana zarobionych kredytów PTP dokonywana jest ręcznie. Najczęściej minimalnym pułapem do wymiany jest 1000 kredytów. Można też spotkać serwisy, które oferują bezpośrednie naliczanie zarobków z PTP do konta, bez stosowania przeliczników czy kredytów.