Rejestracja do jakiegokolwiek serwisu nie jest skomplikowana. W większości przypadków należy podać kilka podstawowych danych typu:

  • login
  • hasło
  • adres email
  • imię i nazwisko
  • konto, na które chcemy w przyszłości otrzymywać wynagrodzenie

W zależności od serwisu możemy zostać poproszeni o kilka dodatkowych informacji. W moich serwisach są to np: płeć, widełki wiekowe, województwo w którym mieszkasz. Po co aż tyle informacji? Reklamodawcy często życzą sobie reklamy targetowanej czyli takiej, która jest wysyłana tylko do określonej grupy użytkowników. Weźmy przykładowo developera, który oferuje na sprzedaż mieszkania w Warszawie. Jego głównym targetem będą wtedy osoby z województwa mazowieckiego. Takich przykładów można podać jeszcze bardzo dużo.

Bardzo ważne jest, żeby w tych formularzach podawać prawdziwe a nie zmyślone informacje. Podanie np zmyślonego adresu email uniemożliwi odebranie maila aktywującego zapis więc uczestnictwo w serwisie stanie sie nie możliwe. Wpisanie imienia i nazwiska typu XXX XXX może często spowodować że przy wypłacie środków Wasze pieniądze nie zostaną wypłacone.

Należy stosować także zasadę ograniczonego zaufania. Nie polecam używać takiego samego hasła jak na przykład to naszej poczty, na żadnej ze stron. Używajmy haseł trudnych do odgadnięcia. Wprawdzie większość naszych danych jest szyfrowane jednak warto posłużyć się tutaj przysłowiem: “przezorny zawsze ubezpieczony”.

W przypadku polskich serwisów warto sprawdzić, czy dany serwis działa w pełni legalnie. Czy podlega pod zarejestrowaną działalnośc gospodarczą, czy baza danych zgłoszona jest do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Nic tak nie psuje zdrowej konkurencji jak wspieranie serwisów działających w szarej strefie albo takich, które jawnie i w biały dzień oszukują swoich użytkowników (a są niestety i takie serwisy).